rawpixel-com-274858

Jak pozyskiwać wielkie darowizny?

Każdy, ale to absolutnie każdy Darczyńca jest wyjątkowy i właśnie tak należy go traktować. Powtarzam to na każdym

Każdy, ale to absolutnie każdy Darczyńca jest wyjątkowy i właśnie tak należy go traktować. Powtarzam to na każdym kroku i powtarzać będę. Każdemu więc należy się podziękowanie. I to niezależnie od kwoty, jaką przekazał. Każdego należy docenić. I każdemu winno się pokazać, na co zostały wydatkowane jego pieniądze. Ma być czysto i transparentnie. To wynika z szacunku do Darczyńcy, do jego pracy, do jego zaufania okazanego organizacji.

Są jednak Darczyńcy, których pozyskanie nie jest takie proste i wymaga więcej wysiłku, starań i pracy. Sławni, legendarni Major Donors. Darczyńcy, którzy przekazują duże darowizny organizacji, ale z tego też tytułu mają więcej pytań i więcej oczekiwań. Jak zatem sprostać tym wymaganiom?

Musisz pamiętać o 8 ważnych kwestiach:

  1. Czas i uwaga

Oczywiście kluczem do sukcesu jak zawsze w fundraisingu są relacje. A relacje wymagają i czasu, i uwagi. Choć motywacje Darczyńców do pomagania są przeróżne, to zdecydowanie nikt nie chce czuć się bankomatem do wypłat pieniędzy. Serdeczne, pełne troski i realnego zainteresowania relacje przekładają się na zaangażowanie Darczyńców i ich osobistą satysfakcję z pomagania.

  1. Bądź ekspertem!

No właśnie – bądź ekspertem w swojej dziedzinie. Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacją, w której Darczyńcy zadawali masę pytań dotyczących działalności organizacji i tego, w jaki sposób pomaga swoim beneficjentom. Nie robili tego w formie kontroli, a ze zwykłej najzwyklejszej ciekawości. Naszym zadaniem jest odpowiedzieć na te pytania. I to szybko, konkretnie i na temat.

  1. Darowizna = inwestycja

I to nie byle jaka inwestycja, bo inwestycja w dobro. Pokaż swojemu Darczyńcy, że jego pieniądze nie będą zmarnowane. Powiedz mu, w jaki sposób dokładnie je wydasz i co dzięki temu zmieni się na świecie. Niech ma poczucie, że to co daje, faktycznie służy czemuś dobremu. Bo przecież tak jest.

  1. Świat biznesu

Ciągnie swój do swego – pamiętasz to powiedzenie? No właśnie. Trochę tak jest. Przedsiębiorcy lubią rozmawiać językiem przedsiębiorców. Przydatna więc będzie znajomość świata biznesu oraz prawideł jakie nim rządzą. Pokaż, że Twoja organizacja jest równie dobrze zorganizowana jak firma i że orientujecie się w obecnych trendach.

  1. Nie bój się. Bądź wielki!

Major Donors nie chcą uczestniczyć w czymś małym i zwyczajnym. Dlatego przedstaw im wielką wizję, coś ambitnego i wspaniałego. Daj im poczucie, że ich darowizna faktycznie zmieni czyjeś życie.

  1. Społeczna odpowiedzialność biznesu

Ten splot słów często jest nadmiernie wykorzystywany i trochę przez to wyświechtany. Ale idea społecznej odpowiedzialności biznesu jest imponująca i naprawdę potrzebna. Pokaż Darczyńcy, jaki wpływ jego wsparcie będzie miało również na jego firmę – na jego pracowników, klientów, społeczność lokalną, otoczenie oraz na wizerunek przedsiębiorstwa.

  1. Odpowiedni sposób dziękowania

Dziękuj, dziękuj, dziękuj i jeszcze raz dziękuj. Jeśli ktoś pomógł Ci w budowie ośrodka czy hospicjum, to może odpowiednim sposobem na podziękowanie będzie powieszenie jakiejś tabliczki dziękczynnej? Albo nadanie nazwy jednemu z pomieszczeń? Może przygotujecie coś wspólnie z Beneficjentami? Rozwiązań jest wiele.

  1. Cierpliwość i determinacja

To nie jest łatwe, ale bez tego ani rusz. Musisz uzbroić się w cierpliwość i być nieustępliwym. Oczywiście nie nachalnym. Oczekiwanie na decyzje zarządu czy korporacji potrafi długo trwać. Ale jak pokazuje praktyka – warto czekać.

 

Teraz masz okazję spotkać się z miejsca z 10 przedsiębiorcami i sprawdzić czy te 8 zasad ma zastosowanie w rzeczywistości. Już jakiś czas temu zespół GFA uruchomił Program DARCZYŃCA+. W skrócie mówiąc: zostajesz świetnym fundraiserem przechodząc MasterClassFundraiser. Spokojnie nic nie ryzykujesz. Całość jest objęta GWARANCJĄ satysfakcji. Chcemy, aby każdy miał pewność, że wiedza i umiejętności, które zdobędzie, będą mu przydatne. W następnym etapie spotykasz się z prezesami firm. Bez zbędnej „gry wstępnej”, od razu w cztery oczy. Dodatkowo zyskujesz szansę na 10 000 zł darowizny. Nie trać czasu. Zostały ostatnie dwa miejsca. Do programu zapisać się możesz tutaj.

 

 

Autor: Karol Walas

Comments

comments

Twój komentarz