pariacoto

 

Fundacja Brat Słońce, akcja „Samochód dla Pariacoto”

Fundacja Brat Słońce z Krakowa zebrała aż 144 000 złotych z potrzebnych 120 000. Dzięki temu polscy franciszkanie pełniący swoją posługę w Peru otrzymają nowy i bezpieczny samochód terenowy. Można powiedzieć, że na niebezpiecznych drogach Andów ten dar od polskich Darczyńców jest niezbędny do życia.

Sukces Fundacji i Anny Anioł bardzo nas cieszy tym bardziej, że sami mamy w nim udział. Nasz COO Szczepan Kasiński konsultował przygotowania oraz początek akcji. Tak Anna opisuje współpracę ze Szczepanem:

„Współpraca i spotkania ze Szczepanem były dla mnie ogromna inspiracją i pomocą. Jego pomysły, świeże spojrzenie, dały napęd mi i całemu zespołowi aby ta akcja trwała, a licznik wskazywał coraz większą sumę.”

 

bank-sluchaczy2b-300x243

 

Fundacja Dobrych Mediów/Radio Warszawa/Bank Słuchaczy Radia Warszawa

Nasza współpraca nad projektem Banku Słuchaczy Radia Warszawa rozpoczęła się wiosną 2011 roku i trwała do października 2014 roku. Inicjatywę „rozkręcaliśmy” od zera, zaś największym wyzwaniem było dotarcie do słuchaczy – w większości starszych ludzi. Akcję prowadziliśmy razem z zespołem Banku Słuchaczy.

W ramach współpracy zbudowaliśmy od podstaw akcję fundraisingową stałego wsparcia na rzecz Radia Warszawa liczącą ok. 1000 regularnych Darczyńców przekazujących po ok. 25 000 złotych miesięcznie. Łączna kwota zbiórki za naszej kadencji to ok. 700 000 złotych.

Ponadto wykonaliśmy stronę internetową akcji, braliśmy udział przy tworzeniu automatycznej infolinii, wdrożyliśmy komunikację i koncepcję graficzną akcji i system obsługi Darczyńców. Udało nam się też zbudować świetne relacje z Darczyńcami organizując dla nich regularne spotkania w Radiu. Wyzwania były takie, że sporo słuchaczy to osoby starsze nie korzystające z www ale i do nich udawało się dotrzeć.

benedyktynki

 

Benedyktynki z Jarosławia

Siostry benedyktynki z Jarosławia pilnie potrzebowały środków finansowych na remont klasztoru. Podczas naszej współpracy z nimi w latach 2011 -12 zdobyliśmy ponad ćwierć miliona złotych od Darczyńców indywidualnych, z których zdecydowana większość została Darczyńcami stałymi. Kolejnym sukcesem było uruchomienie i rozszerzenie działań w mediach społecznościowych.

 

logo_witajcie_w_domu

 

Fundacja Dla Polonii / Witajcie w Domu / Kolegium Św. Stanisława Kostki

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę z Fundacją w maju 2012 roku, Liceum Polonijne w Warszawie stało na skraju likwidacji spowodowanej brakiem środków. Głównym celem Fundacji miała być pomoc w ratowaniu szkoły. Mimo wielu trudności udało się uratować szkołę. Do tej pory zebraliśmy dla Fundacji ponad 2 000 000 złotych.

Ponadto zdobyliśmy wsparcie produktowe dla Liceum w postaci regularnych dostaw artykułów mięsnych dla szkoły, sprzętu komputerowego, książek do biblioteki, usług pozycjonowania. Stworzyliśmy zespół wolontariuszy i Społeczność Mecenasów, którzy regularnie wspierają poszczególnych uczniów. Zainicjowaliśmy Radę Patronacką wokół Fundacji, w skład której weszli przedstawiciele różnych środowisk: świata nauki, kultury, biznesu, polityki i Kościoła.

Pomogliśmy Fundacji zwiększyć rozpoznawalność jej marki. Wspieraliśmy ją w stworzeniu materiałów informacyjnych i promocyjnych. Nawiązaliśmy trwałe relacje z wieloma dziennikarzami. Udało się gościć w wielu stacjach telewizyjnych, radiowych, opublikować wiele informacji o akcji na łamach prasy oraz portali internetowych. Organizowaliśmy wydarzenia, koncerty i debaty oraz aukcje dobroczynne.

Byliśmy inicjatorami kampanii społecznych, w których łącznie wzięło udział prawie 30 000 internautów. Stworzyliśmy strony internetowe organizacji, akcji oraz bazę newsletterową. Administrujemy stronami www, mediami społecznościowymi oraz wysyłką mailingów.

 

takasytuacja

 

Zdarzyła się #TakaSytuacja

Na przełomie lipca i sierpnia 2015 roku w ramach akcji #TakaSytuacja dobyliśmy w 3 tygodnie ponad 132 000 złotych, 144% zakładanego celu. Pieniądze zostały pokryły faktury za wyżywienie uczniów Kolegium Św. Stanisława Kostki, którym opiekuje się Fundacja. Nasz sukces mimo, iż akcja odbywała się w samym środku wakacji, udało nam się udowodnić po raz kolejny, że budowane sukcesywnie od 3ch lat relacje z Darczyńcami są trwałe oraz szczere.

 

logo_Fundacji_Jaska_Meli_Poza_Horyzonty

 

Fundacja Jaśka Meli Poza Horyzonty

Nasza współpraca z Fundacją trwa w najlepsze od 2010 roku. Od tego czasu łącznie zdobyliśmy 300 000 złotych podczas trzech akcji mających sfinansować wyprawy podopiecznych Fundacji. Ponadto zdobyliśmy 200 000 złotych od sponsorów instytucjonalnych jak: Bank Zachodni WBK, Warszawski Klub Rotariański, Skandynawsko-Polska Izba Handlowa, Tauron Polska Energia.

W marcu 2015 uruchomilismy dla Fundacji przekazywanie darowizn w formie payroll wraz z firmą Accace Sp. z o.o.

 

wiatrak

 

Fundacja Wiatrak

We wrześniu 2013 roku zgłosiła się do nas Fundacja Wiatrak z Bydgoszczy. Problem był spory, gdyż organizacja potrzebowała ponad miliona złotych w krótkim czasie. Pod koniec października tegoż roku zorganizowaliśmy dla Fundacji warsztaty indywidualne wraz z konsultacjami, których wynikiem była akcja „Spinka dla Wiatraka”. Po sześciu tygodniach udało się dzięki niej zdobyć 350 000 złotych! Sukces akcji zachęcił Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego do przekazania Fundacji 1 000 000 złotych pozwalając zażegnać problemy finansowe. Obecnie Fundacja wypełnia swoją misję koronnym przykładem tego jaki potencjał drzemie w organizacji. Trzeba go tylko uwolnić :)

 

ogrzejmalbork

 

Ogrzejmalbork.pl

Byłbyś szczęśliwy, gdyby miesiąc po rozpoczęciu działalności fundraisngowej Twoja organizacja zebrała już 9 tys. zł? Taka historia zdarzyła się naprawdę. Przedstawiciele Fundacji Jeruzalem Urbs beata uczestniczyli w naszym szkoleniu w październiku 2012 roku. Zainspirowało ich to do ruszenia z własną akcją fundraisingową o nazwie Ogrzejmalbork.pl, która  do września 2013 roku przyniosła dokładnie 45 615,00 zł . Cel akcji polegał na zdobyciu środków na usprawnienie ogrzewania klasztoru wspólnot jerozolimskich w Warszawie przy ulicy Łazienkowskiej, tzw. „Malborku”.

 

podaruj-matce-bozej-rychwaldzkiej-sukienke

 

Podaruj Mamie Sukienkę

To nazwa akcji, którą przeprowadzaliśmy w miesiącach czerwiec – grudzień 2014 roku dla Klasztoru Franciszkanów w Rychwałdzie. Cel akcji – zdobycie 100 000 złotych na cel religijny osiągnęliśmy w 3,5 miesiąca wcześniej tworząc stronę internetową akcji. Podczas naszej pracy „rozkręciliśmy” inicjatywę budując grono Darczyńców w oparciu o optymalnie przygotowana komunikację, nawiązywanie relacji, kontakt za pośrednictwem różnych mediów, a także zorganizowaliśmy rekolekcje dla przedsiębiorców.

 

misja gabriela1

 

Misja Gabriela oraz akcja #ZebyNieKapalo

W lutym 2015 r. rozpoczęliśmy współpracę z warszawską parafią, która buduje świątynię oraz Centrum Młodych z ośrodkiem dla młodzieży i instytutem paranaukowy. GFA kieruje akcją zbierania środków na budowę tego Dzieła.

W toku trwania kampanii powiększamy zasoby organizacji w postaci społeczności zgromadzonej wokół akcji. Zbudowaliśmy bazę sympatyków przekraczającą już 11.000 osób, do których docieramy z masową informacją. Cel zbiórki jest długofalowy, bo finalnie potrzeba tam około 3 mln zł. Jednak doświadczenie pokazuje, że tempo zbiórki będzie kształtowało się na zasadzie efektu kuli śniegowej. W styczniu 2016 roku zakończyliśmy pierwszy etap zbiórki kwotą ponad 360 000 złotych. Drugi etap do połowy 2016 roku zamknął się kwotą prawie 120 000 złotych. To olbrzymi sukces zważywszy, że kampanię rozpoczynaliśmy od zera. 

W ramach zbiórki przeprowadziliśmy również akcję #ZebyNieKapalo. Jej celem było pokrycie kosztów zadaszenia świątyni. Sprawę wsparło aż 301 osób z całej Polski, a więc średnia darowizna jaka była przekazywana na przestrzeni tego czasu wyniosła ok. 288 zł. Z każdym dniem licznik wskazywał coraz wyższą sumę i na bieżąco był aktualizowany. W trakcie akcji odbył się także Festyn Rodzinny, dzięki któremu jeszcze bardziej zintegrowało się środowisko Sympatyków i Darczyńców. Akcja trwała miesiąc. Zebraliśmy w trakcie tego czasu 86.665,93 zł. Środki były zbierane za pomocą takich narzędzi jak: ulotka papierowa, kwesty, wpłaty www, social media, direct mailing, wolontariusze, wydarzenie specjalne, aukcja i stałe zlecenie przelewu.