zludzenie-ok

Postaw się w sytuacji Darczyńcy

Co widzisz na powyższym obrazku? Dwóch siedzących grajków dobrze bawiących się przy dźwiękach gitary? A może dwoje staruszków

Co widzisz na powyższym obrazku? Dwóch siedzących grajków dobrze bawiących się przy dźwiękach gitary? A może dwoje staruszków patrzących sobie w oczy? A może złoty kielich?

Co chcę Ci przez to powiedzieć… Że punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Przyznasz, że nieraz zdarzyła Ci się sytuacja, w której Twoja interpretacja sytuacji była diametralnie różna od interpretacji innej osoby i później mogły wyniknąć z tego jakieś nieporozumienia.

Podobnie może być przy komunikowaniu się z potencjalnymi Darczyńcami. To co będziesz im mówił na spotkaniach, w trakcie mailowania, czy rozmowy na chatcie w jednej ze społecznościówek, może być zupełnie inaczej postrzegane przez nich niż przez nas. Dlatego jest na to pewne rozwiązanie. Stawiaj się jak najczęściej w roli Donatora i zastanawiaj się… co mnie by przekonało do tego, aby wesprzeć jakąś fundację?

Kiedyś zrobiłem pewien eksperyment w pracy. Był on spowodowany tym, że miałem wrażenie, że wpadam w rutynę w swoim przekazie do Darczyńców. Potrzebowałem świeżego powiewu, czystego spojrzenia i czegoś nowego. Postanowiłem przejść się po biurze i zapytać każdego z osobna: Słuchaj,co by Cię przekonało do tego, aby wesprzeć tą organizację? Oto jakie padały odpowiedzi:

• chciałbym wiedzieć na co idą pieniądze, które mam przekazać,
• chciałbym dostać informacje co się zmienił dzięki temu wsparciu,
• chciałbym dostać coś w zamian,
• chciałbym dostać podziękowanie,
• chciałbym wiedzieć co robiła dotychczas ta organizacja, jakie mają potrzeby i ile już udało im się uzbierać,
• chciałbym wiedzieć jakie plany ma ta organizacja, jeśli udałoby im się zebrać potrzebną sumę,
• chciałbym otrzymać jakieś potwierdzenie, że to wiarygodna organizacja, że to nie jest jakaś ściema.

Jest to oczywiście nadal katalog otwarty. Odpowiedzi wydają się proste i oczywiste. No właśnie! Ale jak często NGOsy zapominają o tym, aby zaspokoić te oczekiwania potencjalnych Fundatorów. Tych odpowiedzi może być oczywiście znacznie więcej. Ja publikuję tylko te, które udało mi się uzyskać od kilku osób z biura. Ty możesz zrobić podobny eksperyment w swojej rodzinie, wśród swoich znajomych albo w mediach społecznościowych.

mo2

Michał Osiej

Michał jest w GFA od 2012 roku. W tym czasie zdobył ponad milion złotych jako fundraiser Fundacji Dla Polonii, Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty”, Fundacji Dobroczynnosc.com, Fundacji Dobrych Mediów, oraz Centrum Kultury i Tradycji Wiedeń 1683. Obecnie zajmuje się projektem „Misja Gabriela”.

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Tekst ukazał się na blogu autora i jest 5 krokiem skutecznego fundraisingu. Wszystkie etapy oraz wpisy Michała przeczytasz tutaj. Możesz również pomóc swoim znajomym działającym w fundacjach i stowarzyszeniach udostępniając ten wpis w mediach społecznościowych.

Comments

comments

Twój komentarz